ALKEISKURSSI (Aloita Taekwondo)

Alustava ilmoitus! Varmistuu Elokuun 2024 alussa!

Tule mukaan iloiseen ja mukavaan Taekwondo perheeseemme!

Olemme huolehtineet jo ennakkoon sinulle tai lapsellesi seuraavista asioista:

• Iloisesta treenaamisesta
  • Edullisesta ja auttavasta seurasta, joka ei ajattele rahaa, vaan ihmisten liikuttamista ja kehittämistä
  • Turvallisesta harrastamisesta yksin ja yhdessä
    • Tilat, välineet
    • Pelisäännöt, turvasuunnitelmat
    • Ennalta ehkäisyt eli loukkaantumisien karsiminen ja lajiriskit on tehty seurassa
    • Kasvatusammattilaisia sekä päteviä ja koulutettuja ohjaajia valmennuksessa
    • Ensiaputaitoisia ryhmissä, ohjaajien rikosrekisterit tarkistettu, elikkä taustat on kunnossa
  • Kivasta ja luotettavasta ilmapiiristä seurassa
  • Hauskaa tulee olemaan, mutta opitaan myös oman kehon ja mielen hallintaa
  • Hyvistä ja luotettavista valmentajista (koulutettu ja taustat kunnossa)
  • Punainen lanka valmentamisessa ja ohjauksissa, jokaiselle oma ja yhteinen polku harrastamiseen
  • Ryhmät ovat sopivat ja järjestetään sopiviksi viimeistään alkeiskurssin jälkeen
  • Uudistuva ja muokkautuva toimintatapa joka osa-alueella
  • Tarvittavat asut ja varusteet seuran logoilla tilattavissa
  • Jokainen harrastaja huomioidaan AINA
  • Seuramme noudattaa eettisiä linjauksia ja hyviä tapoja sekä kamppailija ei kiusaa tapoja

Alkeiskurssimainos, jossa tarkemmin kurssin sisältöä.

ALKEISKURSSI kevät ja syksy

Alkeiskurssi ja ryhmät

Alkeiskurssi on tarkoitettu vasta-alkajille, joilla ei vielä ole lajin taustaa tai siitä on niin kauan, että tarvitsee lähteä lähes nollasta. Kurssi on aikuisille kuin lapsillekin ja samalla vaikka koko perheelle yhtä aikaa sopiva. Alkeiskurssilaiset harjoittelevat 2 kertaa viikossa noin 2-2,5h/vko keltaiseen vyöhön asti. Kurssin jälkeen ja iän +8V jälkeen sekä kiinnostuksen kasvaessa on mahdollista osallistua useampiinkin harjoituksiin viikossa. Alkeiskurssin harjoituksia on noin 20-25h ja se kestää noin 2,5-3KK.

PUKU ja VYÖ Kun uusi, mahdollinen tuleva harrastaja on käynyt treeneissä 2 kertaa on miettimisen paikka, onko tämä laji jota haluaa jatkaa, ja mikäli haluaa jatkaa, niin seurasta saa puvun. Puku tulisi olla päällä seuraavissa treeneissä vyön kanssa. Puku myydään omakustannushintaan, jossa on seuran logot.

Ryhmät

Ryhmiä muodostetaan vyöarvojen ja iän perusteella. Tavoitteena on, että jokainen pystyisi harjoittelemaan omalla tasollaan ja sopivassa ryhmässä.

LASTEN Ryhmissä tavoitteena on, että lasten ryhmä pysyisi samana myös alkeiskurssin jälkeen ja ohjaajat pysyisivät alussa samoina. Lasten ryhmiä jaetaan, kunnes resurssit ja jäsenmäärät ovat vakiintuneet.

Siirtyminen ryhmissä: Lasten kasvaessa on mahdollista siirtyä isompien ja ylempien vöiden ryhmiin ja lopulta aikuisiin mahdollisuuksiensa mukaan. Lisäksi ylemmillä vöillä 4Kup+ on mahdollisuus osallistua apuohjaamiseen tarvittaessa ja halutessaan noin 2 kertaa viikossa eri apuohjaus ohjeiden mukaan.

Kilpaileminen (harrastuskilpaileminen): Lapsia/nuoria ja myös aikuisia kannustetaan kilpailemiseen ja fokuksemme on ottelu kilpailut, toki kannustamme myös muihin kilpailumuotoihin, mikäli harrastaja tahtoo lajin sisällä (liikesarja, freestyle, murskaus), ja he ovat siitä kiinnostuneita. Kilpailijoiden on mahdollista saada lisää harjoitusaikaa ja opastusta lajin ulkopuolella oleviin harjoituksiin mm punttisali, kuntopuoli tai muu kehitys.

Maksut ja kysymykset alkeiskurssista: Kun harrastaja on treenannut n. viikko on kausimaksun aika (Tammikuun alkeisryhmällä tammikuu ja elokuun alkeisryhmällä elokuu aikana, kuten muilla harrastajilla)

Lisätiedot ja yhteydenotot: Lisätietoa saa ohjaajilta tarvittaessa ja aina voi lähettää YV viestiä omalle ohjaajalle ja alkeiskurssista vastaavalle ohjaajalle ensi sijassa. Asiat käydään läpi vanhempien kanssa, kun vanhemmat tuovat lapsia ensimmäisiä kertoja seuraan.

TERVETULOA mukavaan porukkaan ja kivaan lajiin!