VALMENNUS COACHES

Valmennusjohtamisen tehtävä

Valmennukset tapahtuvat iltaisin ja viikonloppuisin seurassamme. Tämä on harrastamista eli amatööritouhua ja kaikki valmentajat, ohjaajat, apuhemmot sekä hallituksen jäsenet ja muut jotka auttaa jossain, tekevät vapaaehtoisesti omalla tahdollaan ja ajallaan harrastajille tätä.

Valmennus vastaa seuran harrastuksen toiminnasta mm ajoista, ryhmistä, ohjaamisesta ja etenemisistä lajissa. Valmennustiimi päättää kaikista harjoituksiin ja kilpailuihin liittyvistä asioista yhdessä pääopettajan kanssa. Pääopettaja tekee ja päättää valmennuksen linjaukset ja tekee mustien vöiden avustuksella sekä valmennusryhmän kanssa mm vuosikalenterin, kausikalenterin, KK kalenterin ja vko kalenterin sekä treeniajat. Pääopettajalla on vastuulla vyökoevaatimukset ja vyökoe etenemisistä vastuu sekä päätökset.

Valmentajille/ohjaajille ei makseta palkkaa, palkkiota tai vastaavaa!

Pääopettaja (Kukkiwon international Instructor 2019, Kukkiwon 3rd Master 2020 -> Taekwondo Master tutkinnon suorittanut Koreassa ja nimen käyttöoikeuden saanut 5-2020 ja Changmookwan Master 2021 Kreikassa, sekä VAT Liikunnan ja valmennuksen ammattitutkinnon suorittanut 2021 -> pitkän valmennuksen, monien urheilulajien ja kilpailujen kokemuksen omaava) Seuran perustaja Timo Jansson.

Päättää vyökoe asioista Kukkiwonin ja World Taekwondon vyöarvojen sääntöjen, ohjeiden ja hyvien tapojen mukaisesti 3Dan asti omien vyökoesuunnitelmien mukaan, apuna 1-3Dan vyöarvon omaavia hlöitä, joilla on viralliset värivöiden myöntöoikeudet 1-2Daniin saakka.

Vapaaehtoinen valmennus seurassamme seuraavasti:

• Timo Jansson 4h / Vko, R1, Ottelu, Liikkuvuus, Mentorointi
  • Petri Alen 2-3h / Vko,  R2, Teematunnit
  • Kirsi Jansson  3h / Vko, R1, Poomse
  • Leevi Lindfors 2-3h / Vko R4, Ottelu aloittajat
  • Henri Virtanen 2h / Vko, R3
  • Jonathan Jansson 2h / Vko Poomsae, tuuraus
  • Ilona Virtanen 2h / Vko, R3 AP
  • Pasi Nissinen, 1h / Vko R4 AP
  • Chryssa Skodra 1h / Vko R4 AP
  • Luca ja Nooa Alen 1-2h / Vko R3 AP
  • Lauha Liukko-Sipi silloin tällöin AP
  • Tuuraajat seuran apuohjaajat
  • Muut treenit ulkoa tulevat ohjaajat

Opettajat, ohjaajat, valmentajat, apuohjaajat ja tuomarit

Seurassa toimii tällä hetkellä 1 Pääopettaja, 3 Opettajaa, 3 Ohjaajaa sekä siniset+ vyöt apuohjaajina ja tuurauksessa. Kaikkia ylempiä vöitä ja apuohjaajia kannustetaan muihinkin, kuten koulutuksiin ja muuhun toimintaan mukaan TKD:ssä.

Suomen Taekwondoliitto ry:n vapaaehtoisia tuomareita on seurassamme 4 murskaustuomaria ja 1 ottelutuomari.

VAPAAEHTOISET  VALMENTAJAT
Sabumnim, Kukkiwon 3rd Master, Changmookwan Master, international instructor, VATTimo Jansson 4Dan
Kyosanim  Kirsi Jansson 3Dan
KyosanimJonathan Jansson 3Dan