TOIMINTAMALLI

Toteutamme World Taekwondo Academyn, ja Kukkiwonin sekä Korean ja Korean Mastereiden ajatuksia. Lisämausteena maailmalta + muista lajeista ym tulleita oppeja ja vinkkejä. Seuramme pääopettaja Timo Jansson on suorittanut 3rd MASTER tutkinnon Koreassa 7-2019 ja on Kukkiwonin mukaan oikeutettu käyttämään MASTER nimitystä. Seuraamme Timo Janssonin tekemiä ohjeita ja vyövaatimuksia. Kuuntelemme myös muita Mastereita, mentoreita, valmentajia ja ohjaajia, jotka toimivat seuramme harjoituksissa tai seuran ohjaajina.

Yhdistys edistää itsepuolustus- ja kamppailu-urheilua ja levittää urheilu harrastusta, kohottaa jäsentensä fyysistä kuntoa ja terveyttä sekä herättää heissä oikeaa henkeä ja pysyvää harrastusta itsepuolustus- ja kamppailu-urheiluun. Lajimme on World Taekwondo eli WT TKD.

Toiminnassa on strategiset linjaukset, joita on tehty kausi, vuosi ja 3 vuoden periodille. Lisäksi meillä on eettiset arvot, reilun urheilun periaatteet ja käytämme hyviä tapoja, joten meidän seurassa kamppailija ei kiusaa, osaa käyttäytyä, ymmärtää ja arvostaa muita.

Noudatamme lajin päämajan Kukkiwonin Master tekstikirjaa, tekniikoita, oppeja ja jaamme myös Kukkiwonin kursseilta saamaa tietotaitoa eteenpäin seurassamme.

Seuramme pääopettaja on myös Chang Moo Kwan Master 5-2020. Kuuntelemme ja toteutamme mahdollisuuksien mukaan myös Chang Moo Kwanista ja suurmestareilta mentorointi ohjeita.

Kilpailuissa noudatamme Maailman Taekwondoliiton WT, World Taekwondo kilpailusääntöjä. WT taekwondo tunnetaan myös olympia taekwondona ja on yksi viidestä kamppailulajin olympialajeista. Kilpailukokemuksista jaamme oppiamme harrastajille.

Seuramme on voittoa tavoittelematon yhdistys.

Seuramme on poliittisesti sitoutumaton

Seuramme noudattaa eettisiä linjauksia ja hyviä tapoja sekä kamppailija ei kiusaa ja pelisäännöt tehty sekä rikosrekisterit tarkistettu. Meillä on ensiaputaitoisia ryhmissä ja kasvatusammattilaisia sekä päteviä johtajia valmennuksessa.

Espoo Taekwondo Academy ry on Suomen Taekwondoliiton jäsenseura.

Seura on harrastusurheiluseura, kilpaurheiluseura, kuntoliikuntaseura ja yhteistyöseura. Seurassa voi ja saa harrastaa omien tavoitteiden mukaisesti, vaikka vyökokeissa on tavoitteita mutta niihin ei ole pakko osallistua. Seura tarjoaa mahdollisuuden kilpailemiseen, jossa lajeina on ottelu, liikesarjat, murskaus, freestyle ja ryhmämuodot (liikesarja, hanmadang, murskaus). Keskitämme kilpailut aluksi ottelemiseen ja liikesarjoihin harrastesarjoissa, urheilijana kehittyen ja tekniikoissa edeten tähtäimenä halutessaan voi aloittaa kilpailemisen liigasarjoissa ja muissa kansainvälisissä kisoissa tavoitelle aina lajin huipulle asti. Seurassa voi/saa harrastaa pelkästään myös kuntoliikuntaa osallistumatta kisoihin tai voi kuulua seuran jäseniin ja tukea seuran toimintaa kannattajajäsenenä. Seura toimii myös yhteistyössä muiden seurojen kanssa.